Polityka jakości

Tuchola, dnia 11.03.2021 r.

Polityka Jakości i Bezstronności Laboratorium Analitycznego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tucholi Sp. z o.o.


Laboratorium Analityczne Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tucholi świadczy usługi w zakresie badań fizyko-chemicznych i mikrobiologicznych wody, fizyko-chemicznych ścieków i osadów zarówno dla Klientów wewnętrznych w ramach struktury organizacyjnej Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tucholi, jak i na zlecenie Klientów zewnętrznych. Polityka systemu zarządzania Laboratorium Analitycznego dotycząca jakości ma na celu zapewnienie wiarygodności i obiektywności wyników badań, trwałe ich dokumentowanie oraz ciągłe dążenie do zapewnienia jak najwyższej jakości oferowanych usług, aby zaspokoić oczekiwania Klientów i zagwarantować im pełne zadowolenie.



Realizacji tej polityki służą następujące cele jakości:

- działania Laboratorium zawsze będą służyć klientowi z zachowaniem jego praw do poufności i możliwości wniesienia skargi,
- troska o Klienta poprzez wywiązywanie się w sposób terminowy z umów, zamówień i zleceń,
- zapewnienie rzetelności, niezależności i bezstronności Laboratorium oraz odpowiednich kompetencji technicznych,
- zapewnienie bezstronności i niezależności kierownictwa i personelu laboratorium od jakichkolwiek komercyjnych, finansowych lub innych nacisków i wpływów wewnętrznych oraz zewnętrznych, które mogłyby niekorzystnie oddziaływać na jakość ich pracy,
- przestrzeganie przez personel zasad dobrej praktyki profesjonalnej i gwarantowanie wysokiej jakości świadczonych usług badawczych,
- znajomość dokumentacji systemu zarządzania przez personel Laboratorium i stosowanie jej w praktyce,
- ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania,
- ciągłe doskonalenie kompetencji technicznych Laboratorium i aktywne działanie w kwestii poszerzania zakresu badań aby zaspokoić potrzeby Klienta.

Polityka jakości jest realizowana poprzez:

- zatrudnienie w Laboratorium wykwalifikowanego personelu, któremu zapewnia się warunki ciągłego podnoszenia jego umiejętności,
- stosowanie odpowiedniego wyposażenia pomiarowego i badawczego, podlegającego wzorcowaniu, sprawdzaniu i konserwacji zgodnie z ustalonym programem,
- wykonywanie badań zgodnie z ustalonymi normami i procedurami,
- audity wewnętrzne, które służą do potwierdzenia, że Laboratorium spełnia założone wymagania oraz do ciągłego doskonalenia systemu zarządzania,
- wyniki uzyskiwane w czasie prowadzonej kontroli jakości badań służące potwierdzeniu ważności wyników.

Za realizacje polityki jakości i bezstronności odpowiedzialne jest Kierownictwo Laboratorium.

Copyright by www.pk.tuchola.pl, Wszystkie prawa zastrzeżone.
Strona główna Kontakt